Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Trekking - spomen park Jajinci - Kumodraz - Bubanj potok - Zaklopaca

duzina: 22 km :: uspon: 600 m :: spust: 600 m :: 30% suma :: 70% njive i livade

Opis staze

Staza pocinje od stanice autobusa 402 u Jajincima kod bivse robne kuce Maxima. Prodje se kroz sumu u pravcu spomenika, a onda se odlazi desno od spomenika asfaltiranom stazom (postoji markacija) do njenog kraja gde se ulazi u sumu. Od ulaska u sumu prati se markacija jos nekih 200-300 metara, a kada markacija krene da se penje uz brdo prema visu Torlak treba odabrati drugi pravac koji nas polako spusta u potok. Svo vreme se prati dobra staza koja po prelasku potoka pocinje da se penje da bi na kraju izasli iz sume i izbili u Kumodraz.

Po izlasku u Kumodraz predjemo asfalt u pravcu sume. Kod sume se skrene levo na asfaltnu stazu koja vodi u pravcu centra Kumodraza (markirano). Na prvoj raskrsnici naspustamo markaciju i skrecemo desno i ulazimo na put koji se spusta u pravcu Bubanj potoka. Ovaj odvojak je u pocetku asfaltiran da bi uskoro presao u zemljani put koji pocinje da se spusta i vodi vise udesno. Ovde treba ici levo na slabiju stazu koja se odvaja od zemljanog puta i stalno se drzati grebena. Put vodi kroz sumu i ponegde je zarastao. Na mestu gde staza prolazi ispod dalekovoda, treba odabrati levi krak puta i nastaviti spustanje u pravcu Kruznog puta za Lestane
(Napomena: Ne treba ici stazom sve do njenog kraja jer ista zavrsava kod prostora ogradjenog zicom. Cim staza postane slabija i pocne da se gubi treba uhvatiti pravac kroz sumu i probiti se do asfalta)

Nakon izlaska na asfalt Kruznim putem idemo u pravcu pijace Bubanj potok, potom ispod podvoznjaka na Auto putu Bgd- Nis, a onda uporedo sa magistralom sve do mesta gde se vadi kamen na padinama Cota. Ovde pocinje dosta strm uspon (150m visinski). Treba ici desno od otkopa cistinom kako bi se izbeglo neugodno sitno bodljikavo rastinje. Polako se penjemo sve do grebena, gde izlazimo na stazu koja nas vodi na vrh Cot (237m) na kome se nalazi lovacka ceka koja moze posluziti kao vidikovac.

Dalje se nastavlja svo vreme stazom koja ide po grebenu u pravcu jugoistoka, a potom istocno da bi se doslo do visova Mali i Veliki kamen. Ovde sledi malo spustanje u pravcu severa i nastavak staze u pravcu istoka. Svo vreme treba pratiti dobru stazu. Nakon sto se prodje pokraj usamljene kuce i vocnjaka sa desne strane dolazimo do raskrsnice puteva. Ovde treba ici pravo u pravcu istoka. Staza posle neko vremena skrece jugoistocno, a potom nastavlja juzno. Na otprilike 2,5 km od raskrnice stize se do stracare koja se nalazi sa desne strane puta (kod kote 254). Ovde treba skrenuti levo na slabiji zemljani put (jugoistok) koji nas za nepunih 1.5 km dovodi do autobuske stanice u Zaklopaci gde je i kraj staze.

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde