Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Trekking - spomen park Jajinci - Kumodraz - Bubanj potok - Bolec

duzina: 20 km :: uspon: 550 m :: spust: 600 m :: 30% suma :: 70% njive i livade

Opis staze

Staza pocinje od stanice autobusa 402 u Jajincima kod bivse robne kuce Maxima. Prodje se kroz sumu u pravcu spomenika, a onda se odlazi desno od spomenika asfaltiranom stazom (postoji markacija) do njenog kraja gde se ulazi u sumu. Od ulaska u sumu prati se markacija jos nekih 200-300 metara, a kada markacija krene da se penje uz brdo prema visu Torlak treba odabrati drugi pravac koji nas polako spusta u potok. Svo vreme se prati dobra staza koja po prelasku potoka pocinje da se penje da bi na kraju izasli iz sume i izbili u Kumodraz. Po izlasku u Kumodraz predjemo asfalt u pravcu sume. Kod sume se skrene desno zemljanim putem.Posle 50 metara skrecemo levo na stazu koja se spusta sumom u pravcu pijace u Bubanj potoku.

Pratimo dosta dobru stazu koja je ponegde zarasla i koja nas na kraju dovodi do zicom ogradjenog prostora. Obzirom da se stazom ne moze dalje treba ici desno izohipsom kroz sumu da bi se posle stotinak metara preslo preko potoka i ukljucilo na stazu koja vodi u pravcu Avale. Idemo ovom stazom 200-300 metara i potom skrecemo levo na put koji vodi u pravcu Bubanj potoka. Put uskoro nestaje, a ovde treba naci najpogodniji pravac koji vodi pored asfaltne baze kako bi se izaslo na Kruzni put koji je odavde vec vidljiv. Avalskim putem idemo do auto pijace Bubanj potok, potom ispod podvoznjaka na Auto putu Bgd- Nis, a onda uporedo sa magistralom u pravcu Beograda jos 150 metara, te se ukljucujemo na put koji nas odovodi desno na padine Cota. Cim izadjemo na padine treba ici u pravcu severa birajuci cistinu kako bi se izbeglo neugodno sitno bodljikavo rastinje. Polako se penjemo sve do grebena, a onda i na vrh Cot (237m) na kome se nalazi lovacka ceka koja moze posluziti kao vidikovac.

Dalje se nastavlja svo vreme stazom koja ide po grebenu u pravcu jugoistoka, a potom istocno da bi se doslo do visova Mali i Veliki kamen. Ovde sledi malo spustanje u pravcu severa i nastavak staze u pravcu istoka. Svo vreme treba pratiti dobru stazu. Nakon sto se prodje pokraj usamljene kuce i vocnjaka sa desne strane dolazimo do raskrsnice puteva. Ovde treba ici levo i ukljuciti se na put koji se stalno spusta u pravcu severa i na kraju nas posle 3 km dovodi do stanice autobusa u Bolecu.

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde