Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Trekking - Gucevo - Crni vrh 779m

duzina: 24 km :: uspon: 1.400 m :: spust: 1.400 m

Opis staze

Staza pocinje od banjskog parka u Banji Koviljaci. Kroz naselje se penjemo prema Dugoj kosi te preko Vinogradina, zaseoka Lazarevici i Kamove kose vrsimo uspon na Kamenitu bukvu (709m).

Od Kamenite bukve sledi strm spust preko Sige niz reku Prosenicu do spoja sa Gavrinom rekom. Od ovog mesta ponovo pocinje veoma strm uspon do grebena, a potom grebenskom stazom nastavljamo preko lokaliteta Konak i Prolom, pored pecine Orlovace do sumskog puta koji ide vrsnim grebenom Guceva.

Ovde se pojavljuje i markacija koja nas odvodi do vrha Guceva (Crni vrh 779m) gde su predajnici mobilne telefonije. Nedaleko odatle je i spomenik, a staza dalje nastavlja do doma na Gucevu, te se potom spusta preko sela Trbusnice do centra Loznice.

Korisne informacije:

Autobus iz Beograda za Banju Koviljacu polazi u 05.45 i u 07.00, a po redu voznje dolazi u 08.35 i 10.00. Povratak iz Loznice uvece u 18.05 ili poslednjim autobusum u 20.05. Staze su dosta zarasle i tesko su prohodne. Najbolji period za obilazak staze je rano prolece kada jos nema vegetacije ili kasna jesen pre pocetka sneznih padavina.

Izvestaj sa akcije:

U nedelju 23 novembra 2008 god nas 9 (7 iz Beograda i 2 iz Sapca) se okupilo i krenulo na obilazak staze. Imali smo (ne)srecu da krenemo na akciju kada se zabeleo prvi sneg i avantura je bila zagarantovana.

Obzirom da smo na akciji Drmanovina imali priliku da se druzimo sa goscom iz Ceske, ovo je vec druga akcija koja je je imala internacionalni karakter. Sa nama je bio Rodrigo iz Cilea koji je krenuo na upoznavanje nasih vrhova (istina je da je nas ciljani vrh otprilike 10 puta nizi od onih u Cileu, ali se pokazalo da uspon na isti po snegu i nezgodnom terenu svakako nije za potcenjivanje).

Cilj je bio da se obidju i upoznaju zapadni obronci Guceva uz uspon na Kamenitu bukvu i Crni vrh. Stvari su pocele da se komplikuju skoro od samog pocetka jer su staze koje su ionako zarasle i napustene postale totalno nevidljive usled napadalog snega. Nakon mnogobrojnih improvizacija i izmena planirane trase ipak smo uspeli da ispunimo vecinu naseg plana u predvidjenom roku. Nazalost pecinu Orlovacu nismo uspeli da lociramo jer joj je ulaz bio zatrpan snegom, sto je ostalo za neku drugu priliku.

I na kraju svi ucesnici dobise i pecate akcije. U pitanju je licni pecat koji mi poklonise moji prijatelji Teodora i Vlada. Kazu dosadilo im da ucestvuju na toliko akcija a da nemaju ni jedan dokaz - pecat. I eto od sada pa nadalje svi ucesnici akcija koje organizujem imaju obezbedjen pecat akcije. Koga interesuje kako izgleda neka krene na akciju.

Na slici: Ucesnici akcije na lokalitetu Sige

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde