Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Home

Trekking - Golija (3 dana - satorska tura)

duzina: 82 km :: ukupan uspon: 3.580 m :: ukupan spust: 3.500 m

datum prelaska staze: 25-27 septembar 09

Opis staze

1. dan - Raska - Ponorac - 24km :: uspon 1400m :: spust 620m :: potrebno vreme 7h 30 min

Staza pocinje od autobuske stanice u Raskoj
Od stanice se ide u pravcu severozapada grebenskom stazom pored vrhova Glavica, Presla, Dubovi, Krstac i Cukara do Vlaskog vrha. Vidici sa ove staze su otvoreni i pravo je uzivanje kretanje istom.
Spustamo se do zaseoka Nedovici gde se moze natociti voda, prelazimo Jablanovicku reku te se kroz zaseok Jablanovik penjemo do Rzanskog polja. Tu nailazimo na sumsku kucu koja je nazalost zakljucana. Spavamo na seniku u obliznjem napustenom objektu.

2. dan - Ponorac - Crepuljnik - Kosaninova jezera - Gradina - 31 km :: uspon 1.280m :: spust 1.670m :: potrebno vreme 11h

Nastavljamo u pravcu severa. Preko vrha Klik (1319m) stizemo do novoizgradjene kafane i bungalova pod vrhom Srnjaca. Nadalje idemo makadamskim putem niz potok Bosnjani do ulaska u klisuru Izubre. Obilazimo gornje i donje slapove, napustamo stazu (koja vodi do Devica) i penjemo se strmo kroz sumu na Milojevsko brdo.
Prolazimo kroz zaseok Radovici gde se mozde natociti voda i penjemo se na Golo brdo (1409m). Konacno stizemo na najvisu kotu na nasoj stazi - sumoviti vrh Crepuljnik (kota 1511m). Sledi strmi spust kroz sumu do Kosaninovih jezera, prelazak reke Studenice i odlazak do sela Gradina gde se moze natociti voda. Iznad sela na okuci puta podizemo satore i nocimo.

3. dan - Gradina - Ivanjica - 27 km :: uspon 900m :: spust 1.210m :: potrebno vreme 8h 30min

Kroz zaseok Braduljice se penjemo na brdo Suknovac, a potom preko kote 1099m stizemo do odlicnog izvora Bela voda. Nadalje idemo stazom pored vrhova Tilova cukara i Vijenac do vrha Bozac (1281m), odakle se spustamo do Bedine Varosi. Ostaje jos oko 3 km asfaltnog puta do centra Ivanjice gde je i kraj ture.

Korisne informacije:

Do Raske se iz Beograda moze stici autobusom koji ide iz Beograda u 6.00 ili 6.30. U Rasku se stize oko 11h. Iz Ivanjice poslednji dnevni autobus ide u 16.00.
Ispod vrha Srnjaca se nalaze novoizgradjene drveni bungalovi apartmanskog tipa sa po 4 lezaja. Trenutno su u funkciji 3 bungalova, a i cetvrti ce uskoro biti u funkciji. Pored bungalova je i odlicno mesto za satore, kao i kafana gde se moze naruciti hrana. Cene su veoma povoljne. Tel 064/1173 - 262

Za nocenje drugi dan preporucujemo da se prvo ode do prvih kuca u selu Gradina i natoci voda, a da se zatim vrati do reke Studenice i potrazi zgodno mesto za satore, jer na okuci gde smo mi postavili satore celu noc prolaze kamioni prvo sa jedne pa sa druge strane tako da od spavanja nema skoro nista. Naravno, cepovi za usi mogu resiti problem.

Klisura Izubre sa slapovima, kao i okolne Brusnicke sume su zasticeno prirodno dobro (I zona zastite). Veliko Kosaninovo jezero je presusilo i zaraslo.

Tokom obilaska ove staze cesto smo nailazili na markacije koje je radio Branislav Binic - Bine - planinar iz Kraljeva. Njegovom zaslugom je markirana i staza kroz klisuru Izubre do Devica, zatim staza koja vodi do vrha Crepuljnika, Golijska transverzala (koju smo presekli kod Srnjace) i jos mnostvo drugih staza.

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde