Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Home

Trekking - Banjica - Banjicka suma - Hajd park - Topciderski park - Kosutnjak - Banjica

duzina: 23 km :: uspon: 550 m :: spust: 550 m :: kruzna staza :: 80% park i suma :: 20% asfalt

Opis staze

Pocetak staze je kod stanice autobusa 47, 48 i 50 ispred ulaza u sportski centar BANJICA. Prva 2 km se ide stazom kroz BANJICKU SUMU paralelno sa BULEVAROM OSLOBODJENJA. Nakon prolaska sume nastavlja se dalje BULEVAROM OSLOBODJENJA pored stadiona CRVENE ZVEZDE do AUTOKOMANDE.

Od AUTOKOMANDE staza se penje ulicom DR MILUTINA IVKOVICA pored stadiona FK PARTIZAN u pravcu KUCE CVECA (MUZEJ 25. MAJ). Nakon prelaska ulice BULEVAR ALEKSANDRA KARADJORDJEVICA (BULEVAR MIRA) staza ide kroz HAJD PARK ulicom TOPCIDERSKI VENAC do kruznog toka. Od kruznog toka se ide ulicom BULEVAR VOJVODE PUTNIKA i spusta se u TOPCIDERSKI PARK.

Prolazi se stazom kroz TOPCIDERSKI PARK u pravcu PIONIRSKE ulice i stanice tramvaja br. 3, prelazi se pruga i ulicom PIONIRSKA se penje do TOPCIDERSKOG GROBLJA.Od ovog mesta pocinje markirana kruzna staza kroz KOSTUNJAK (markaciju izvrsio Jovan Djokic iz PSD Kopaonik Beograd).

Staza se spusta u pravcu juga (levo od Groblja) prateci asfaltni put, prolazi pored usamljene kuce i dolazi do HAJDUCKE CESME. Od cesme staza se nakratko spusta, prolazi iznad jedne kuce odakle pocinje stalni uspon paralelno sa asfaltnim putem, dolazi se do spomenika na mestu pogibije KNEZA MIHAILA OBRENOVICA, te se nedugo zatim dolazi do alpinistickog vezbalista. Staza dalje nastavlja kroz sumu, nakratko se spusta na asfaltni put u duzini od 200 metara te ponovo ulazi u sumu i vodi u pravcu jugozapada. Prelazi se asfaltni put (RAKOVICKI PUT) i nastavlja kroz sumu sve do GODOMINSKE ulice. (Pazljivo pratiti markaciju obzirom da je na pojedinim mestima slabije vidljiva). Od ove tacke pocinje povratak.

Nakratko se ide GODOMINSKOM ulicom (oko 150 metara), a onda se skrece desno u pravcu severa ponovo u sumu. Dobrim sumskim putem se stize do PIONIRSKOG GRADA, prelazi se asfalt i dolazi do restorana DEVETKA, potom do restorana GOLF. Staza nakon 300 metara prelazi asfalt i vodi do spomen kosturnice, odakle u pravcu istoka vodi do restorana ALEKSANDAR. Nastavlja se dalje u pravcu severoistoka do TOPCIDERSKOG GROBLJA gde se zavrsava markirana kruzna staza kroz TOPCIDER. Od groblja se spustamo ulicom PIONIRSKA, prelazimo prugu i kroz TOPCIDERSKI PARK dolazimo do zdanja KONAK KNEZA MILOSA.

Penjemo se ulicom TEODORA DRAJZERA, skrecemo u ulicu JOVANA ZUJOVICA, te se stepenicama penjemo do ulice JOVANA MARINOVICA kojom dolazimo do kruznog toka te nastavljamo ulicom NEZNANOG JUNAKA pored VMA do pocetne tacke (stanica autobusa 47, 48 i 50) gde je kraj staze.

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde