Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Home

Trekking - Banjica - Miljakovacka suma - Pinosava - kruzna tura oko Avale - vrh Avale

duzina: 21 km :: uspon: 700 m :: spust: 580 m :: kruzna staza :: 50% polja i njive :: 50% suma

Opis staze

Pocetak staze je kod okretnice trolejbusa 40 i 41 na BANJICI. Od okretnice se krene 50 m u pravcu trase trole, te se potom levo spusta kroz baste u potok. Ide se potokom do izlaska na asfalt (PLITVICKA ULICA) te kratko asfaltom do sledeceg asfaltnog odvojka levo. Nakon 50 m od skretanja iza poslednje kuce staza odlazi desno zemljanim putem (stazom) koji se polako penje i vodi do MILJAKOVCA.
Staza prelazi ulicu MILJAKOVACKE STAZE i ulazi u MILJAKOVACKU SUMU. Otprilike se ide paralelno sa navedenom ulicom sve dok se ponovo ne izadje na istu kod okretnice trolejbusa 48. Vec u samoj sumi pocinje da se pojavljuje markacija (opet zasluga Jovana Djokica iz PSD Kopaonik Beograd) koja od okretnice dalje nastavlja asfaltom u pravcu AVALE koja se vidi u daljini (pravac jug - jugoistok). Nakon zavrsetka asfalta ulazi se u polje prateci povremenu markaciju. Markacija svo vreme ide u pravcu AVALE.
Napomena: Track log nedugo nakon ulaska u polje (kod velike cisterne) skrece sa markirane trase desno i spusta se kroz ogradjeni prostor u pravcu pruge i asfalta. Nakon prolaska ogradjenog prostora, a pre pruge track log skrece levo paralelno sa asfaltom i prugom kroz polja, a u pravcu nadvoznjaka na pruzi, kod koga se ponovo pojavljuje markacija.
Ukoliko se svo vreme prati markacija onda se nakon silaska sa asfalta nastavlja pravo, a markacija nas na kraju dovodi takodje do nadvoznjaka na pruzi.
Od nadvoznjaka markacija zakratko prati prugu, a onda skrece udesno, prolazi mocvarni deo terena, te se polako penje kroz njive. Na otprilike 300m od mocvarnog dela treba obratiti paznju jer markacija odlazi ostro desno kroz polje (a ne putem) gde se izlazi na novi put koji prolazi ispod dalekovoda i vodi direktno u PINOSAVU.
Prolazimo kroz PINOSAVU, prelazimo AVALSKI PUT i ulazimo u podnozje AVALE. Staza dalje ide u pravcu juga do izvora SAKINAC. Od izvora se nastavi 20m stazom u pravcu jugozapada, te se skrene levo u sumu na takodje markiranu kruznu stazu koja vodi oko AVALE. (Napomena: asfaltne serpentine od izvora vode prema vrhu AVALE). Prateci kruznu stazu koje je veoma dobro markirana najpre se penjemo, a potom se spustamo prelazeci asfaltni put i izohipsom u u pravcu jug - jugoistok izlazimo na prikljucni put od Zuca i Ripnja.
Nastavljajuci dalje ovim putem dolazimo do kuca od kojih se pruza dobar pogled na ZUCE. Kod kuca se skrece levo, a zatim svo vreme prateci markaciju izohipsom stize do doma CARAPICEV BREST.
Od doma se nastavlja dalje u pravcu vrha Avale. Prilikom uspona se pojavljuje i plava markacija - plavi trougao koja se takodje moze pratiti (ovo je inace oznaka transverzale TBK - Beograd - Kopaonik). Nakon uspona na vrh Avale spustamo se vec pomenutim serpentinama ponovo do izvora SAKINAC. Od izvora se spustimo do stanice autobusa 404 gde je i kraj ture.

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde