Trekking :: Visokogorstvo :: Transverzale :: Satorske ture

Home

Trekking - Arandjelovac - Lupoglav (462m) - Kosmaj (626m) - Sopot

duzina: 33.5 km :: uspon: 1.000 m :: spust: 1.100 m :: 90% polja, njive i suma:: 10% asfalt

Opis staze

Pocetak staze je u Arandjelovcu kod stare zeleznicke stanice. Krene se u pravcu severa, preko brda Preseka i dolazi se do Orasca i Mariceve jaruge.

Staza nastavlja dalje u pravcu severa i obilazi Misacko brdo sa desne strane, prolazi pored sela Ranilovic, da bi kod visa Kovijona skrenula u pravcu severoistoka. Uskoro se napusta dotada dobar makadaski put i kroz sumu se penje na Lupoglav (462m).

Sa Lupoglava se spustimo do podnozja Kosmaja gde pocinje uspon, prvo asfaltnim putem, a potom kod odmaralista PTT-a skrecemo levo u sumu i krecemo direktnim usponom prema vrhu Kosmaja.

Vazna napomena: Treklog vodi skoro do samog vrha, gde izbija na grebenski put i gde su na sve strane postavljene table sa upozorenjem da je zabranjen pristup. S obzirom na cinjenicu da se ta upozorenja ne vide dok ne izbijete na sam grebenski put bolje resenje je da se pre samog vrha skrene desno na istok kada se dodje do sireg zemljanog puta.

Dalje se nastavlja u pravcu istoka do nesto nizeg vrha (576m) gde se nalazi spomenik. Od spomenika se spustamo do prevoja i produzavamo dalje do Malog Kosmaja i vrha Beli kamen (546m) gde se nalazi repetitor

Nadalje sledi spustanje do crkve i groblja u Nemenikucama, a zatim precenje do asfaltnog puta kojim se spustamo u Sopot. Iz Sopota je moguc povratak Lastinim autobusom.

Autor:Ostic Miroslav

Track logs (.zip)
Uslovi koriscenja
Informacije sadrzane na ovom sajtu su namenjene iskljucivo za licnu upotrebu i nije dozvoljeno koriscenje istih u svrhu sticanja bilo kakve materijalne koristi. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost. Molimo Vas da detaljnije uslove koriscenja procitate ovde